Електронна реєстрація дітей у Львові є незаконною і не може використосуватись?

Нові вражаючі факти, що отримав Markijan Hrynovets, за результатами власного запиту.

444

На своїй сторінці пан Маркіян пише: “Електронна реєстрація дітей є незаконною і не може використосуватись.
Детально описую ситуацію про проблеми з чергою та управлінням освіти, їх адміністративними та дисциплінарними стягненнями.

Отримав відповідь від Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України про те, що в департаменті гуманітарної політики ЛМР проведено перевірку і виявлено, що інформаційна система департаменту не відповідає вимогам чинного законодавства.
Перевірка ця була здійснена за моїм клопотанням, оскільки управління освіти не дотримується законодавства і не звертає увагу на мої запити та застереження.
Клопотання про перевірку стосувалось електронної черги в садочки, оскільки управління освіти не надало ЖОДНИХ документів, які стосуються створення інформаційної системи, Положення про чергу написано розмито, а у Фейсбук на запитання щодо електронної системи черги відповідають незрозумілі сторонні особи.
Також я натрапив на документи харківської системи, про яку спеціаліст управління освіти Клочко Н.В. завзято розказує, яка вона погана – а ця система має усі необхідні висновки та експертизи (https://isuo.org/docs).
Щодо львівської інформаційної системи, яка реалізує чергу в садочки (як і щодо будь-яких інших, які містять персональні дані)- є вимога законодавства мати не лише атестат ДССЗЗІ, але і повідомити Секретаріат Уповноваженого ВРУ з прав Людини. Цього управління освіти теж не зробило, по при припис Уповноваженого.
Ще в грудні 2017 року, після затвердження “нового” Положення про електронну реєстрацію дітей я подав запит на отримання документів, складених з метою створення, організації, забезпечення або супроводу системи.
16 січня 2018 року я отримав відповідь, яка не містить ЖОДНОГО документу, що стосується інформаційної системи. Серед договорів – лише 2 договори про оренду віртуального сервера (простою мовою – оренди комп’ютера) від жовтня 2017 року з ТОВ “Ді.Ес.Ейч.Софтвер” (якість цього договору – окрема історія), та від листопада 2017 року з ЛКП МЦІТ. На запитання, для чого управлінню освіти 2 сервери і де документи на інформаційну систему – в управлінні пояснити не змогли (або ж не хотіли). Із запитом і відповіддю можна ознайомитись тут https://dostup.pravda.com.ua/…/dokumienti_iaki_stosuiutsia_…
В кінці березня я подав повторний запит, у якому просив надати документи, які надають право на використання (ліцензію), які стосуються розробки системи та документів, якими визначаються особи, які мають доступ до персональних даних і системи. Як можна бачити з відповіді – ЖОДНОГО відповідного документу не надано (https://dostup.pravda.com.ua/…/utochniennia_shchodo_informa…).
На той час я ще не знав, що 14.03.2018р. Клочко Н.В. була притягнута до адміністративної відповідальності за надання незаконного доступу до інформації, яка зберігається, обробляється чи передається в інформаційних (автоматизованих) системах (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/72728319).
У зв’язку з підозрою у втручанні в роботу інформаційної системи було відкрите кримінальне провадження, на підставі чого за доручення слідчого поліції 4 веревня 2017 року співробітниками УСБУ у Львівській області проводились слідчі дії у приміщенні управління освіти (https://dostup.pravda.com.ua/…/viluchiennia_dokumientiv_v_u…). Проте, як це в нас буває – з невідомих причин справу закрили.
Процес створення інформаційної системи, яка реалізує чергу в садочки теж цікавий, а управління освіти намагається заплутати його процес.
Рішенням Виконкому №528 від 05.06.2016р. управління освіти було зобов’язане забезпечити РОЗРОБКУ системи реєстрації дітей та її впровадження, а ЛКП МЦІТ – забезпечити технічне обслуговування та функціонування.
І вже 15.07.2016р. запускається електронна система http://edu.smart.lviv.ua, розроблена ТОВ “Ді.Ес.Ейч.Софтвер” (https://dostup.pravda.com.ua/…/65303/attach/3/attachment.pdf).
Хоча єдиний договір, як вже писав вище – на оренду сервера, з’явився 12.10.2017р.
Умовно “нове” Положення про електронну реєстрацію дітей затверджується 29.12.2017р. № 1190 (зміни незначні, але необхідно було наголосити, що це НОВЕ Положення і НОВА система), з якого зникає доручення РОЗРОБИТИ систему, відтак у своїх відповідях управління повідомляє, що не було замовником системи, а отже не може надати документів.
У цьому світлі стає зрозумілим коментар спеціаліста управління Клочко Н.В. каналу НТА, де вона називає систему електронної черги в садочки “лотереєю”.
На мої запитання щодо документів на розробку і змін, які постійно вносяться в систему – спеціаліст управління Клочко Н.В. щоразу відповідала, що це частина ЛКП МЦІТ.
Проте я звернувся до ЛКП МЦІТ, де мені підтвердили – вони виконують лише ті зобов’язання, які викладені у договорі №01111 від 01.11.2017р. – оренди управлінню освіти сервера, на якому ЗБЕРІГАЄТЬСЯ інформаційна система. Жодного доступу до системи у них нема.
Ці ж обставини підтвердились на громадських слуханнях щодо електронної черги 25.07.2018р., де представник розробника системи сказав, що інформаційна система є власністю розробника, а управлінню освіти надана ліцензія на користування системою, у зв’язку з чим виразив занепокоєння ініціативою громадських слухань передати усі функції з розробки та модифікації інформаційної системи ЛКП МЦІТ.
Тепер розробники інформаційної системи починають нагадувати, що система розроблена безкоштовно, але за виправлення проблем необхідно або платити, або чекати невизначений час, як це відбувається з відкритими списками до садочків, що було погоджено ще 11.06.2018р. робочою групою управління освіти, в яку також входить також розробник системи.
Можливо управління освіти і спроможеться отримати необхідний експертний висновок, але це, хоча і важливе, проте далеко не єдине порушення законодавства управлінням освіти м.Львова, що свідчить про систематичність і небажання належно працювати.
Уповноваженим ВРУ з прав людини складено багато протоколів через порушення доступу до публічної інформації, проте через тривалий їх розгляд спливають строки притягнення до відповідальності.
Начальника управління освіти Довганик З.М. через численні порушення чинного законодавства притягнуто до дисциплінарної відповідальності (наказ департаменту гуманітарної політики №67-р від 24.10.2017р.).
Порушень було набагато більше, але через метод збереження лояльних кадрів більшість порушень цинічно ігноруються.
Тож, як я і писав в дописі про громадське слухання – позиція представника управління освіти була очікувана, але неприємна. Вона цілком вписується у загальну політику управління освіти – закритість, недостовірність, обман та зверхнє, а інколи хамське відношення до мешканців міста”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *