Управління освіти ЛМР у прямому ефірі підтвердило незахищеність електронної черги в ДНЗ (ефір на UA:Львів)

555

фото: http://exo.in.ua/news/25492

 

Наш активіст Yurij Tyrkalo у студії UA: Львів говорив про проблеми функціонування електронної черги до ДНЗ у Львові, а також про наші пропозиції щодо її вдосконалення. Мова про відкритість черги, зрозумілий алгоритм її функціонування, створення системи громадського контролю та передачу системи в МЦІТ та ЦНАПи.

Начальник управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради Зоряна Довганик у прямому ефірі підтвердила наші побоюванню щодо безпеки даних у черзі і не заперечила, що електронна система реєстрації не має сертифікату відповідності та захисту даних. Також представлені на передачі факти заперечують заяви про те, що управління відповідає на усі запити про доступ до публічної інформації, а також про те, що сторонні особи не мають доступу до системи (про що і є відповідне судове рішення).

Усі конструктивні пропозиції напрацьовані і подані Управлінню. А також підкріплені рішеннями останніх громадських слухань. Розширювати поле співпраці чи ворожнечі тепер є питанням вибору Управління.

Відео за посиланням: https://www.facebook.com/ualvivsuspilne/videos/1940724396022256/UzpfSTYwNzI4OTA4NjEwNTE5NToxMDQwNTk5NzE5NDQwNzk0/

 

Також детально про ситуацію вчергове гарно пише Маркіян Гриновець:

“Насамперед вважаю за необхідне звернути увагу на те, що електронна черга в садочки Львову дуже потрібна, як виходячи з дефіциту місць, так і виходячи з того, що це є атрибутом сучасного суспільства.

Проте той факт, що управління освіти вже 2 роки експлуатує напівфабрикат, добре усвідомлюючи ту кількість помилок на недопрацювань, ігнорує зауваження та пропозиції як громадськості, так і навіть депутатів ЛМР – свідчить про недбалість або умисел Управління освіти ДГП Львівської міської ради. Про що доводиться говорити публічно.

Адже зауваження і пропозиції були ще як перед ухваленням “нового” Положення 29.12.2017р., коли Українська Галицька Партія вже подавала пропозиції, які актуальні досі (https://www.facebook.com/uhp.org.ua/posts/1876701079037349), так і численні мої звернення та колег.

Але ж як слушно зауважила начальник управління освіти Зоряна Довганик – управління освіти відкрите для спілкування. Але не більше – без подальшої реалізації напрацювань.

Зважаючи не незрозумілий процес впровадження напрацювань робочої групи – ми продублювали ці напрацювання у письмових пропозиціях, поданих 11 червня 2018р. – по сьогодні відповідь не надана, хоча крайній термін 11 липня 2018р., документ досі знаходиться на розгляді скандально відомої Клочко Н.В.
Та ж проблема з запитом від 11 червня про проблеми 21 школи, при тому що там відповідь мала бути надана протягом 5-ти робочих днів.
Складається враження, що п. Довганик швидко забула дисциплінарне стягнення у зв’язку з численними порушеннями надання відповідей на звернення та запити і у ефірі говорить неправду про надання відповідей на всі звернення та запити, навіть не червоніючи.

Повертаючись до електронної черги – необхідно наголосити, що відкриття списків абсолютно не має нічого спільного з публікацією персональних даних, які мають бути захищеними відповідно до законодавства.
У процесі напрацювання відкритих списків я проводив консультації з Регіональним представництвом Секретаріату Уповноваженого ВРУ з прав людини, де мені роз’яснили – прізвище та ім’я самі по собі не належать до персональних даних.
Під час обговорення відкритих списків на робочій групі ми визначали той баланс між даними для списків, щоб списки були інформативними, але водночас забезпечували необхідну знеособленість.

У цьому контексті якраз є важливим отримання атестату відповідності комплексної системи захисту інформації (КСЗІ).
Управління освіти та розробник системи є зацікавленими сторонами, що є очевидним, особливо зважаючи на абсолютну закритість будь-якої інформації про створення та умови користування системою електронної черги.
У цьому випадку Держспецзв’язок виступає арбітром, який вимагає налагодити КСЗІ та чітко визначити осіб, які мають доступ до визначених даних, що суттєво ускладнить ймовірні маніпуляції зацікавлених сторін, а також можливі атаки хакерів (вірус Petya вже всі забули?).

Прекрасною ілюстрацією недбалості управління освіти до ввірених їй даних є згадане судове рішення. Спроби виправдати це рішення є нікчемними, оскільки як видно з матеріалів справи, невстановленому колу сторонніх осіб було надано доступ не тільки на читання даних, але і внесення змін (!).
І хоча п. Довганик намагається запевнити, що це була недосконала система ведення документації і що доступ був тільки у п.Клочко та п.Свірського – назви облікових записів (webmaster, artym, petro_admin, n.klochko) однозначно вказують на те, що користувачів було більше, а скільки осіб фактично мали логіни і паролі – невідомо.

Тут доцільно зауважити, що в управлінні освіти є цілий сектор правової роботи, а також ще задовго до того я усно просив надати документи щодо черги, а не отримавши їх – подав 20.12.2017р. письмовий запит на їх отримання, проте навіть 16 січня 2018 року мені документи надані не були.
В мене виникає запитання, чи це була недосконала система ведення документації, чи все ж намагання приховати розробників системи та осіб, які мають доступ до системи?

Це ж стосується і постійних проблем у роботі черги – всі заявки посуваються вниз, бо начебто батьки починають міняти садочки, минулими роками – переносили дані зі старої системи, сьогодні вже озвучена нова версія – адміністратор невчасно переніс дітей, які не були зараховані у вересні 2017р.
Вибачте, але що це було? Знову ручні перенесення? І якраз у час коли всі найактивніше слідкують за чергою – в травні? Зоряна Довганик далі всіх дурнями вважає?

Те ж саме з “додатковими потужностями” для відкриття списків. Це є чергова брехня зі сторони начальника управління освіти. Відкриті списки не вимагають додаткових потужностей для впровадження, це я можу стверджувати, як фахівець.
Про це також не говорив розробник системи при погодженні запуску відкритих списків.
А п.Довганик послуговується тим, що батьки у більшості не є фахівцями.

Ще одне важливе питання п. Довганик намагається “поховати” – передача прийому документів в садочок у підрозділи ЦНАП. Начебто ці 6 тисяч заяв неможливо прийняти підрозділами ЦНАП.
Паралельно проігнорувавши озвучену ведучим проблему фактичної відмови у прийнятті дитини завідувачем 118 садочку, яка ілюструє необхідність виключити подання заяв завідувачам.
Під час засідання робочої групи ми обговорили цю проблему – варіантом вирішення є відмова від паперових заяв (прийняття усної заяви), або ж попередній прийом заяв протягом всього періоду після реєстрації заявки (з відповідними юридичними уточненнями).

Проте очевидно – простішим є залишити все як є, залишивши елементи корупції, як з зарахуванням у садочки, так і недоліками електронної черги.

Але цього не буде.
Електронна система повинна або бути відлагоджена та працювати в прозорому автоматичному режимі, або бути заміненою на іншу, яка забезпечить необхідний рівень надійності та прозорості.

Надіюсь, що буде реалізована ініціатива громадських слухань, ініційованих Сергій Івах передати систему під опіку ЛКП МЦІТ, які мають більше кваліфікації для її підтримки та менший рівень корупційних ризиків.
За 2 роки управління освіти вже доказало неспроможність (або небажання) впровадити якісні зміни у електронну чергу.

За активну участь у аналізі проблем дякую колегам з ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ АНТИКОРУПЦІЙНИЙ ЦЕНТР та Антикорупційний форум Львівщини“.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *