Будні антикорупційних реформаторів: звіт Антикорупційного Форуму за другий квартал 2018 року

Webp.net-resizeimage

 

Львівська Міська Рада.

У розвиток домовленостей з Геленою Пайонкевич та Олександром Кобзарєвим про системну антикорупційну співпрацю ми напрацювали: 1) попередні 28 кандидатур від громадськості до робочої групи з напрацювання антикорупційної стратегії та програми Львова, 2) шість первинних «швидких антикорупційних перемог» як, до прикладу, впровадження Prozorro.Продажі, відкриті черги у дитячих садочках, Оприлюдення публічної інформації згідно рекомендацій експертних установ та інші.

Протягом наступного місяця ми провели консультації з кандидатурами від громадськості та сформували перелік з 19 осіб, які дали згоду на участь. З окремими кандидатами одразу почали обговорювати майбутній формат роботи.

Вже на цьому етапі окремі кандидати пропонували розширити перелік первинних перемог, зокрема, щодо запровадження відкритого бюджету шкіл. У підсумку цей перелік виріс по 10 позицій і поповнився, зокрема, благодійними фондами у школах, запровадженням мовчазної згоди, ліквідацією міжвідомчих комісій ЛМР, укладенням пактів доброчесності у сфері будівництва, створенням наглядових рад комунальних підприємств (включно з їх перевіркою), прийняттям положення про громадську експертизу, прийняттям положення про викривачів корупції, створенням та актуалізацією реєстру осіб, що повідомили про конфлікт інтересів, вжиті заходи.

Для закріплення домовленостей ЛМР мала підготувати розпорядження про створення робочої групи, а мер Андрій Садовий його підписати. Декілька тижнів це розпорядження не підписувалось і відтягувалось.

 

Ми обговорили попередні пропозиції і з Сектором запобігання корупції в ЛМР. Під час зустрічі домовились вивчити досвід міст Калуша та Дрогобича щодо е-інструментів, обговорили особливості зміни адміністративних процесів у питанні міжвідомчих комісій, об’єднання питань створення системи викриття та сповіщення разом з функціонування антикорупційних гарячих ліній. Під час цієї зустрічі також відбулась дискусія і Форум заперечив, що Сектор має повноваження щодо так званого «захисту неправомірно звинувачених». Цю позицію ми підтвердили запитом і Сектор погодився з цією позицією.

У розвиток співпраці з Сектором запобігання корупції ЛМР ми провели тристоронню зустріч між Сектором, Форумом та Львівським регуляторним хабом. Обговорювали можливий position paper щодо питання ліквідації міжвідомчих комісій ЛМР, а також дискусію щодо Етичного кодексу ЛМР. Етичний кодекс, до речі, нещодавно прийняли у Дніпрі. Згодом Львівський регуляторний хаб, Антикорупційний Форум та Сектор ЛМР у стінах УКУ провел  дискусію на SPM Talks: «Культура і етика в публічному адмініструванні», де детально проговорили ідеї для майбутнього Етичного кодексу ЛМР. Згодом Сектор відгукнувся та заклики громадськості та організував роботу над розробкою тексту Етичного кодексу.

Паралельно з цим від наших джерел нам надходила тривожна інформація, що чиновники ЛМР перешкоджали отриманню дозволів на додаткове фінансування для Сектору та розширення його персонального складу.

 

Щодо реформ у місті, то ми вітаємо ЛМР з прийняттям важливого рішення. Відтепер вся оренда у місті Лева тільки через прозорі аукціони.

Поруч з тим, ми відзначаємо, що Львів опустився на 3-е місце у рейтингу прозорості міст через повільні теми впровадження рекомендацій.

Ми також відзначаємо позитивний досвід інших міст, зокрема, Червоноградської міської ради, яка прийняли прогресивні рішення «Про затвердження Порядку пiдготовки та прийняття проектів регуляторних актiв у Червоноградськiй мiськiй радi», «Про впровадження пілотного проекту щодо організації електронних торгів (аукціонів) з використанням електронної торгової системи “Prozorro.Продажi”, «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на оренду торговельного місця та послуг Комунального підприємства Червоноградський ринок», розробленої за участі аналітиків Львівського регуляторного хабу. Також варто звернути увагу на найпрогресивнішу “Мапу комунального майна”, що запрацювала у місті Калуш Івано-Франківської області та е-досвід міста Дрогобича.

 

Паралельно з цим активісти Антикорупційного Форуму Львівщини ініціювали реформу прозорості у сфері освіти Львова.

Розпочали ми із зустрічі з Галиною Слічною, В.о. заступником міського голови з гуманітарних питань та Директором департаменту гуманітарної політики. На цій зустрічі нами було запропоноване відкриття черги за повним, або частковим принципом (знеособлених даних), а також технічні пропозиції з реалізації цих пропозицій у межах законодавства про персональні дані. Ці пропозиції ми оформили листом, що відправили в ЛМР. У результаті домовились про створення Робочої групи з цих питань. Усі наші дії підкріпили відповідними листами та запитами про доступ до інформації. У розвиток домовленостей з пані Слічною та задля змістовного посилення діяльності групи також провели зустрічі з начальником Управління освіти ЛМР Зоряною Довганик. На зустрічі з пані Довганик на словах отримали підтримку наших пропозицій. Для посилення тиску на Управління ми виступили з активною позицією на перших громадських слухань щодо вдосконалення електронної черги до ДНЗ. Серед базових позицій: відкриття черги, обмеження ризиків для зловживання в частині змін електронних заявок, передача адміністрування процесів в ЦНАПи, запровадження АРІ, електронного цифрового підпису для реєстрації.

Все це відбувалось на фоні передачі НТА, що викривала корупцію у ДНЗ, та на фоні судових рішень через несанкціонований доступ сторонніх осіб до електронної черги. Паралельно ми надіслали лист щодо ситуації у школі №21 з проханням надати висновки Комісії Управління освіти Львівської Міської Ради щодо ситуації, що стала відома при слуханні питання діяльності директора СШ№21- Звежинської В. Г. у результаті яких було виявлено різницю між отриманою від батьків благодійною допомогою і офіційно поданою звітністю про таку допомогу.

 

Представники Форуму узяли активну участь у Громадському слуханні щодо літніх майданчиків. Ми підтримали ключові реформістські пропозиції Львівського регуляторного хабу, а також подали уточнюючий запит.

 

Ми отримали відповідь на наш запит про рішення Виконкому про списування майна комунального підприємства АТП-1. Ці матеріали для юридичної оцінки ми передали в Сектор запобігання корупції ЛМР.

 

Форум також надіслав запит в ЛМР щодо так званих представників громадськості Сергія Дмитровського та Ореста Печенка у Виконкомі ЛМР. Ми хочемо зрозуміти правові підстави та доцільність їх перебування там. По більшості наших питань відповідей нема, або вони нам не надані.

 

Львівська обласна державна адміністрація.

Ми проаналізували підсумки публічного громадського обговорення та електронних консультацій з громадськістю по проекту Антикорупційної програми Львівської обласної державної адміністрації на 2018 рік. Львівська ОДА намагалась контраргументувати наші пропозиції щодо зменшення корупційних ризиків у сферах використання бюджетних коштів, економічно-регуляторних відносин, інформаційної прозорості, екології, діяльності об’єднаних територіальних громад, дослідження стану корупції, контролю за діяльністю обласних комунальних підприємств, приватизації та оренди комунального майна, адміністративних послуг.

Після першого кола перемовин пропозиції Антикорупційного Форуму Львівщини були враховані лише на 20%. У нашій публічній відповіді Форум контраргументував позицію ЛОДА в частині бюджету, бізнес-омбудсмана, об’єднаних територіальних громад, адміністративних послуг.

 

Напрацював Форум і індикатори для потенційної громадської експертизи виконання антикорупційної програми ЛОДА за 2017 рік, зокрема, в частині внутрішньої системи запобігання корупції, виявлення конфлікту інтересів, експертизи проектів нормативно-правових та організаційно-розпорядчих актів, проведення службових розслідувань, публічних закупівель.

У контексті громадської експертизи Форум вивчав розпорядження голови Львівської ОДА Олега Синютки. Багато з цих рішень щодо розподілу субвенцій, видатків обласного бюджету, паспортів бюджетних програм, розміщенням зовнішньої реклами, землеустрою заперечили аргументи Львівської ОДА, якими контраргументувались наші пропозиції.

 

У рамках продовження системної співпраці з Львівською ОДА представники Антикорупційного Форуму Львівщини зустрілись з представниками ЛОДА, з Заступником голови, Керівником апарату Маріанною Вільшинською, Головою юридичного управління Оксаною Томашук, Головою Відділу взаємодії з правоохоронними органами, запобігання корупції та оборонної роботи Вадимом Багрієм та Директором департаменту економічної політики Романом Филипівим. Підсумки цієї зустрічі:

1) Особливості спільного звітування про підсумки виконання антикорупційної програми Львівської ОДА за 2017 рік та Стратегії Антикорупційного Форуму Львівщини

В якості додаткового заходу громадського контролю ми неодноразово наполягали на публічному звіті і обговоренні виконання Антикорупційної програми 2017, але ЛОДА на цю пропозицію не приставала. Попередня домовленість про таке звітування була досягнута з головою Львівської ОДА. На розширеній зустрічі ми погодили винести спільне звітування щодо виконання антикорупційних програм на Апаратну нараду ЛОДА.

2) Напрацювання антикорупційної програми ЛОДА на 2018 рік

На зустрічі ми продовжили діалог щодо врахування наших пропозицій та дійшли до прийнятного консенсусу. Представники Форуму апелювали аргументам Львівської ОДА щодо невключення до Програми ризиків у сфері бюджетних коштів, програми розвитку доріг. Ми отримали пропозиції Відділу взаємодії з правоохоронними органами, запобігання корупції та оборонної роботи Львівської ОДА з приводу включення додаткових корупційних ризиків до проекту Програми у сферах замовлення матеріальних цінностей, а також щодо формування переліків об’єктів, що передбачені Програмою розвитку мережі й утримання автомобільних доріг. Поруч з тим, Антикорупційний Форум Львівщини позначив позицію, що наполягає на включення до Проекту програми також і наступного корупційного ризику: «Ризики у сфері формування узагальненого переліку об’єктів для фінансування за кошти обласного бюджету на основі пропозицій РДА, ОТГ та профільних департаментів Львівської ОДА)».

Щодо врахування інших наших пропозицій, то ми досягли наступного:

а) Питання створення Порталу відкритих даних Львівської ОДА має бути підняте і напрацьоване у процесі формування пропозицій до обласного бюджету на 2019 рік,

б) З огляду на розподіл повноважень органів влади на Львівщині питання прийняття антикорупційних програм об’єднаними територіальними громадами має бути одним з базових положень Антикорупційної програми Львівської обласної ради. У свою чергу, ми досягли домовленості, що Перший заступник голови облдержадміністрації Ростислав Замлинський позначить позицію Львівської ОДА на відповідних нарадах щодо доцільності прийняття антикорупційних програм в ОТГ Львівської області,

в) Продовжити роботу над розвитком створеного спільного інституту регіонального бізнес-омбудсмана. 

г) Співпрацювати над проведенням спільного соціологічного дослідження щодо рівня корупції та її сприйняття у різних районах Львівської області.

д) низка питань, які ми піднімали з ЛОДА перенесено на порядок денний зустрічі з  головою Львівською обласної ради Олександром Ганущиним. Нам було повідомлено, що є процеси підготовки Антикорупційної програми ЛОР.

3) Адвокація Проекту обласної програми стимулювання викривачів корупції

Ми вдячні Львівській ОДА за включення до Проекту Антикорупційної програми 2018 нашої ідеї з викривачами корупції (круглий стіл на цю тему запланований на липень 2018 року). На жаль, на зустрічі нам була повідомлена негативна новина. Багатомісячний процес просування стимулювання викриття корупції на Львівщині був заблокований на рівні профільної комісії Львівської обласної ради. Оскільки, керівництво ЛОДА раніше підтримало цю ідею, то ми домовились продовжити роботу і дискусію над цим антикорупційним механізмом.

Запитом про доступ до інформації ми витребували протокол засідання комісії Львівської обласної ради, що заблокувала Обласну програму викривачів корупції у Львівській області для встановлення персональної відповідальності.

Тим часом, Європейська Комісія запропонувала зміни до законодавства для кращого захисту викривачів корупції.

4) Сприяння роботі «Львівського регуляторного хабу» на рівні ЛОДА

Ми відзначили, що завдяки зусиллям тих, хто працював над змінами до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, після набрання чинності Постановою КМУ №1100 від 20.12.2017р., вже до 8-го травня усі регуляторні органи мають оприлюднити на Єдиному державному порталі відкритих даних data.gov.ua переліки рішень, які формують бізнес-клімат країни. Ми звернулись до Львівської ОДА максимально уважно поставитись до виконання відповідної Постанови.

5) Впровадження у Львівській області системи Prozorro.Продажі

Директор департаменту економічної політики Роман Филипів за результатами нашого звернення про впровадження системи повідомив, що Львівська ОДА ініціює підписання Декларації / Меморандуму про приєднання Львівської області до Prozorro.Продажі, а також, що Львівська ОДА надасть і сприятиме рішенням ЛОР щодо впровадження.

6) Виконання доручення голови ЛОДА щодо проведення закупівель

На відповідній зустрічі ми відзначили, що вітаємо прогресивні реформістські рішення Львівської ОДА щодо зниження порогів проведення закупівель. Але актуальною проблемою на сьогодні є виконання прийнятих рішень та доручень.

Ми звернули увагу на Аналітичне дослідження допорогових закупівель у Львівській області, проведене експертами Центру громадського моніторингу та досліджень, що показало, що підрозділи Львівської облдержадміністрації та підконтрольні їм районні структури не виконують доручення голови ЛОДА щодо обов’язкового проведення конкурентних допорогових закупівель товарів і послуг. Директор департаменту економічної політики Роман Филипів зазначив, що дослідження не є цілком точним, адже багато проаналізованих закупівель з природними монополістами. Ми передали цю інформацію для оцінки авторів згаданого дослідження.

Згодом нами були отримані документи від ЛОДА щодо Звітів про укладені договори січень-лютий 2018, а також санкції до порушників.

Ми також звертаємо увагу, що Львівська облрада хотіла проводити закупівлі за корупційною системою. «Бюджетна комісія облради вирішила підвищити допорогові електронні закупівлі робіт за кошти обласного бюджету з 50 тисяч до 500 тисяч гривень».

Ми виступили з черговим закликом виконувати доручення голови ЛОДА про закупівлі.

7) Повноцінна система антикорупційного сповіщення

На сайті ЛОДА є лише посилання на контакти правоохоронних органів та телефон відділу взаємодії з правоохоронними органами. За результатами моніторингу обласної системи сповіщення про корупцію нами виявлено, що окрема антикорупційна гаряча лінія не запрацювала.

На зустрічі представники Львівської ОДА відмовились створювати таку лінію на тій підставі, що повноваженням ЛОДА є лише запобіганням корупції. З цієї причини ми окремо домовились оновити перелік наявних в області антикорупційних ГО для передачі громадянам у разі їх звернень.

При цьому, Форум отримав потужний аргументований документ для запровадження антикорупційних гарячих ліній в якості взірця.

 

У розвиток наших домовленостей відбулось гаряче звітування в ЛОДА щодо виконання антикорупційних програм Антикорупційного Форуму та ЛОДА. Форум виступив з критикою антикорупційних зусиль Львівської ОДА та запропонував удосконалення програми та участь обласної ради.

За підсумками Апаратної наради Львівської ОДА, де з гострою критикою антикорупційних програм області виступив Антикорупційний Форум Львівщини, було погоджено, що ми надамо максимальну кількість структурних пропозицій, що реально мають знизити рівень корупції. Ми подали до відповідних органів ЛОДА та презентували громадськості 47 антикорупційних пропозицій, що мають змінити ситуацію на Львівщині. Це пропозиції на додаток до тих, що ми вже вносили раніше

Під час скандалу навколо виділення землі у кооперативі «Озеро» у Наварії ми відзначили, що система і процедури виділення земельних ділянок для учасників АТО не у порядку. У результаті земельні ділянки часто отримують ті особи, що вже мають аналогічне майно (не мають достатньої потреби), або особи, що вже отримували земельні ділянки як учасники АТО. Про якусь справедливу чергу говорити не доводиться, що саме по собі вже є корупційним ризиком. Одним з перших кроків, які ми вже подали до обласної влади до врегулювання цих процесів, може бути створення єдиної електронної черги.

 

Антикорупційний Форум Львівщини провів дві зустрічі з в.о., на той момент, посади бізнес-омбудсмана Львівської області Андрієм Дячишиним. Обговорили можливі кроки, включно з зустрічами в районах. Нам були повідомлені деталі звернень підприємців (зокрема, у «справі Бернара» та козиної ферми «Шеврет»), про меморандуми з природними монополістами. Підняли також питання координації та співпраці з Львівським регуляторним хабом. Сконтактувались щодо співпраці і з UNIC, Всеукраїнською мережею ділової доброчесності.

Інші наші зустрічі виявляли і інші проблеми, зокрема, закупівель департаменту   ЖКГ Львівської ОДА, проблеми з незаконними будівництвами.

Піднімали ми вчергове і питання функціонування камер на митницях Львівщини, адже станом на 8 червня не працювали камери на жодному з митних постів Львівської області. І ми закликали цю ситуацію виправити.

Як наслідок плідної співпраці з в.о. бізнес-омбудсмана ми звернулись з офіційним листом до Львівської ОДА на підтримку пана Дячишина.

 

Ми отримали відповіді на запити до НАЗК і ЛОДА щодо антикорупційних навчань, які НАЗК проводило для Львівської ОДА. У результаті нами було виявлено 4 таких навчання (два про конфлікт інтересів та два про ідентифікацію корупційних ризиків).

У розвиток цього напрями ми заявили, що готові спільно працювати над ідеями взаємодії та навчальними заходами з молоддю та заходами з ЛОДА, про які вже говорили з відділом взаємодії з правоохоронним органами.

 

Завдяки колегам з «Наші гроші.Львів» стала відома проблема інформаційної закритості комунальних підприємств Львівської області. У цьому контексті, дуже важливим є рішення Нового Верховного Суду України, що юридично закріпив: «Комунальне підприємство є розпорядником публічної інформації, доступ до якої не може бути обмежено».

 

Щодо наших секторальних напрацювань, то група щодо протидії корупції у лісовій сфері «Стоп.Лісоцид» напрацювала пропозиції до Положення про інформування громадськості щодо лісогосподарських заходів у лісах Львівської області. «Стоп.Лісоцид» також долучився до протестної акції під Львівською обласною радою з вимогою наведення ладу у лісовій галузі.

 

Львівська обласна рада.

Львівська обласна рада рішенням № 695 від 15 травня 2018 року Про проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності  Львівської обласної ради вирішила: 1) Створити комісію з оцінки корупційних ризиків у Львівській обласній раді, 2) за результатами роботи комісії подати звіт про оцінку корупційних ризиків на затвердження сесії обласної ради.

Як системна антикорупційна організація ми надіслали листа про включення наших представників до складу цієї Комісії як основи з майбутнього напрацювання антикорупційної програми Львівської обласної ради.

 

Державна екологічна інспекція у Львівській області

Антикорупційний Форум Львівщини провів зустріч про співпрацю з представниками Інспекції. Ми передали державній структурі витяги з Стратегії Антикорупційного Форуму Львівщини щодо запобігання та подолання корупції в частині лісового господарства. Також ми виступили з пропозиціями щодо повної відкритості та прозорості перевірок Державної екологічної інспекції у Львівській області, зокрема, публікації результатів усіх перевірок, а саме актів перевірок, приписів про усунення законодавства, актів повторних перевірок на предмет виконання приписів або відомостей про виконання приписів, результатів аналізів повітря, води, ґрунту, тощо, якщо такі проводилися під час перевірки, розрахунки завданої шкоди довкіллю.

Також ми запропонували створення єдиного реєстру земельних насаджень (досвід Нью-Йорку) та електронної черги на виділення земельних ділянок учасникам АТО та е-інструментів у сфері земельних відносин.

 

Інші антикорупційні напрацювання.

Антикорупційний Форум проаналізував проект закону про Антикорупційну стратегію держави 2018-2020. Навіть побіжний аналіз законопроекту 8324 «Проект Закону про Антикорупційну стратегію на 2018 – 2020 роки» демонструє, що лише наші пропозиції (а пропозиції ще подавали низка провідних антикорупційних ГО та міжнародних організацій) враховані на 1/5. У стратегії частково враховані наші пропозиції щодо реформи НАЗК, Державного бюро розслідувань, Служби фінансових розслідувань, скасування недоторканності народних депутатів. Дуже розмитими є положення щодо прийняття законодавства про Антикорупційний суд, зміни процедур погодження антикорупційних програм місцевих органів влади у НАЗК, прийняття пакету законів про захист та матеріальне заохочення інформаторів та викривачів, вдосконалення процедури притягнення до адміністративної відповідальності за порушення права на доступ до публічної інформації. Не враховані та не передбачені проектом Стратегії такі пропозиції Антикорупційного Форуму Львівщини щодо надання НАБУ права на автономне прослуховування; конкурсного очищення суддів усіх рівнів; створення умов для незалежної діяльності Рахункової палати; розширення повноважень та зміни процедур Антимонопольного Комітету України; встановлення Кабінетом Міністрів України безоплатного доступу до витягів з усіх державних реєстрів та інтеграції цих центральних реєстрів з регіональними та іншими базами даних;  накладення заборон на участь у процедурах державних закупівель; функціонування інституту суду присяжних та корпусу народних засідателів; створення за підтримки міжнародних партнерів Міжнародної комісії проти безкарності в Україні (за прикладом Гватемали); прийняття нової редакції закону про очищення влади; скасування недоторканності суддів та президента України; прийняття закону про тимчасові парламентські слідчі комісії; створення законодавчих умов для діяльності благодійних фондів у сфері освіти.

Наша позиція проста: Законопроект 8324 «Проект Закону про Антикорупційну стратегію на 2018 – 2020 роки» у чинній редакції не може бути прийнятий, адже на практиці він не вплине на подолання корупції в Україні. Стратегія має бути суттєво доопрацьована. Не заглиблюючись у власні оцінки неконкретних, деколи корупціоногенних, не завжди антикорупційних та відверто декларативних положень Проекту Стратегії радимо звернути увагу на детальну оцінку законопроекту у Висновку Головного науково-експертного управління 11.05.2018. Тому завершилось це все на даний момент логічно: Комітет з питань запобігання і протидії корупції ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді повернути на доопрацювання проект Антикорупційної стратегії на 2018–2020 роки.

 

Ми проаналізували міжнародний досвід корпоративної прозорості та антикорупційної прихильності бізнесу. Ми спиратимемось на законодавство США (The Foreign Corrupt Practices Act / Закон про корупцію за кордоном), Британії (The Bribery Act 2010 of the United Kingdom / Закон Великобританії про хабарництво) та Франції (Sapin II) для прийняття аналогічного закону для українського бізнесу. Для законодавчого забезпечення цієї ідеї ми повторного звернулись з листом до народного депутата Сергія Лещенка.

 

Щодо інших наших законопроектів, то наш документ про персоналізацію відповідальності чиновників «завис» у антикорупційному комітеті парламенту, який, значно паралізований після відставки Єгора Соболєва.

 

Щодо наших законопроектів Форум звернувся щодо співпраці з антикорупційним парламентським комітетом до керівника секретаріату комітету Юрія Сорочика.

 

Е-декларації та антикорупційні розслідування.

За перший квартал було опубліковано 2 матеріали на тему е-декларацій чиновників Львівщини. Ми перевірили е-декларації керівництва Держпродспоживслужби у Львівській області, кандидатів на посаду Директора Львівського територіального управління Державного бюро розслідувань.

У рамках нашої співпраці з ЗМІ ми надали консультації щодо е-декларацій керівництва Територіального управління юстиції у Львівській області.

Форум визначив критерії для внесення осіб до Реєстру недоброчесних Львівщини на основі наших розслідувань щодо е-декларацій чиновників. Мова, зокрема, про «Причетність до порушення прав і свобод людини», «Причетність до корупції», «Причетність до ухвалення сумнівних рішень», «Невідповідність стилю життя задекларованому майновому стану».

 

Також на розгляді Форуму надходили нові звернення щодо потенційних корупційних правопорушень у селі Солуки (земельні справи, а також неподання е-декларацій). Працюємо ми і по давнішим справам, зокрема, кримінальному провадженні проти ПАТ «Львівгаз» у селі Звенигород.

 

Навчальні заходи та зовнішня діяльність.

Координатор Антикорупційного Форуму Львівщини в якості лектора виступав на тему «Інструменти антикорупційної діяльності» у рамках Школи Галицького Політика та модулю про корупцію та політичний PR.

Також Координатор Форуму у рамках всеукраїнської кампанії «Активна громада: право вибору» прочитав лекцію на тему «Антикорупційна реформа та прозорість у розрізі».

Форум отримав звернення щодо проведення навчальних заходів у районах Львівської області, зокрема, у Дрогобичі, Бориславі, Трускавці та Стебнику.

В якості учасників ми брали участі у освітніх заходах та дискусіях щодо корпоративного комплаєнсу для бізнесу, заході щодо регуляторної політики, управління фінансами ГО та врегулювання проблеми паркування у Львові, дискусії про реформу демократичного цивільного контролю, про маніпулятивні технології у виборчих процесах, заході щодо адміністрування виборів, заході щодо емоційного інтелекту і військового лідерства, тренінгу щодо судової реформи, а також прес-конференції «Кому служать агенти-хабародавці на Львівщині? Імена провокаторів та їхніх жертв. Історії гучних провокацій від потерпілих». На гучній прес-конференції була розкрита “мережа” агентів правоохоронних органів. І хоча використання агентів є законною практикою учасники заходу висловили сумніви в законності методів їх роботи в частині провокації та у контексті вимог до діяльності агентів згідно практики Європейського суду з прав людини. Наше занепокоєння викликають звинувачення щодо антикорупційної боротьби “для статистики і галочки” з подальшим “випаровуванням” справ і непередання їх до суду.

Представники Форуму також пройшли спеціалізоване навчання у рамках програми Good governance від Школи публічного адміністрування Українського Католицького Університету, а також «Корупція та боротьба з нею: регіональний розріз. Семінар у Львові» від Transparency International. На останньому заході проговорили створення регіональних контактних груп. Також пройшли навчання для регіональних активістів та партнерств від Institute for War and Peace Reporting.

Як спікери виступили і на Форумі Реформ «Як громадяни впливають на зміни в країні», де розповіли про місцеві антикорупційні реформи.

Наш координатор виголосив виступ і на круглому столі «Шляхи зменшення вартості виборчих кампаній в Україні».

 

Антикорупційний Форум Львівщини активно бере участь у суспільних процесах держави. Нашу коаліцію було додано до підписантів спільної заяви ГО щодо захисту громадськості від дискримінаційних норм щодо е-декларування активістів в Конституційному суді України.

Антикорупційний Форум досяг згоду про співпрацю з Центром політико-правових реформ у рамках антикорупційної групи проекту UPLAN.

АнтикорупційнийФорум Львівщини виступив співорганізатором публічної акції у Львові на підтримку зміни виборчого законодавства. Наші представники виступили на прес-конференції «Ні виборам за законом Януковича», розповідали про суть цих змін у програмі «Наголос» на НТА, а також після виступу на самій акції дали коментарі для «Захід.нет».

Брали ми участь у розширеній зустрічі з громадськістю від Centre UA та Чесно. Представники Форуму запропонували спільну адвокаційну акцію з трьома вимогами до регіональних влад областей в Україні. Серед пропозицій таких вимог Форум запропонував: прозорість місцевих освітніх процесів, місцеву дерегуляцію, реінжиніринг та аудит процесів в окремих місцевих органах (до прикладу, Виконкомах), впровадження єдиної системи оцінки якості послуг у житлово-комунальній сфері, введення електронного квитка у всіх видах міського транспорту, створення єдиного загальноміського відкритого реєстру обліку нерухомого комунального майна.

Відвідали ми і засідання суду щодо позову екс-голови Головного територіального управління юстиції у Львівській області Ярослава Жукровського до Мін’юсту.

Форум мав зустріч і з Елішером Ілхамовим, що представляє мережу фондів Відкритого суспільства у Лондоні щодо співпраці у місцевій антикорупції.

З приводу співпраці зустрічались і з координатором Чесно.Фільтруй суд на Львівщині. Домовились про співпрацю щодо е-декларацій суддів, конкурсів до місцевих прокуратур та підтримку реформ, які у Львові здійснює Консультативна місія ЄС (Прокуратура, СБУ).

Для розширення та поглиблення мережі зовнішньої співпраці надіслано листа про взаємодію до Міждисциплінарного освітньо-наукового центру протидії корупції в Україні на базі національного університету «Києво-Могилянська академія».

Розпочали ми співпрацю і з молоддю, зокрема, Юридичною клінікою ЛНУ ім. І. Франка. Реагуючи на нашу презентацію та представлений перелік завдань та допоміжних матеріалів студенти зацікавились та здійснили перевірки е-декларацій суддів Господарського суду Львівської області.

 

Щодо ЗМІ, то ми давали коментарі чи брали участь у передачах щодо: Львівського регуляторного хабу на UA:Перший, про суть змін до виборчого законодавства у програмі «Наголос» на НТА, Спецмарафоні НТА, та для «Захід.нет», про зміни до Конституції на НТА, про конкурс на посаду голови Державного бюро розслідувань у Львові та про витіснення ДБР на антикорупційний маргінес для НТА, про закон про Антикорупційний суд для Дивись.інфо, та для НТА, про виявлену сфальсифіковану правку до закону про Антикорупційний суд для НТА, про корупційну ситуацію в області на зустрічі з головою ОДА у ефірі Першого Західного, задали голові Львівської ОДА питання про блокування програми викриття корупції на програмі «Звіти Наживо» на UA Львів. Для розвитку співпраці з Суспільним телебаченням у Львові направили редакцію лист про співпрацю. Також ми опублікували матеріали про 5 телевізійних ефірів про електронні декларації чиновників Львівщини та 5 ефірів про необхідність прийняття нового Виборчого кодексу в Україні.

Також надавали професійні консультації НТА, ZIK та UA:Львів.

 

Антикорупційна аналітика.

Протягом звітного періоду Форум опублікував 48 аналітичних матеріалів з яких 21 антикорупційний огляд, зокрема,  13 щодо подій в Україні та 8 щодо подій на Львівщині.

Серед інших матеріалів лекції-виступи координатора Антикорупційного Форуму Львівщини Олексія Роговика на теми: «Інструменти антикорупційної діяльності», «Антикорупційна реформа та прозорість у розрізі», «Ні виборам за законом Януковича», «Зменшення вартості виборчих кампаній в Україні», допоміжний матеріал «Перевіряти е-декларації просто: алгоритм від Форуму» та інші матеріали, до прикладу, Антикорупційна програма ЛОДА 2018: всеохопне доповнення в частині корупційних ризиків та шляхів їх зниження, досвід України та Польщі в боротьбі з топ-корупцією: головні тези директора НАБУ Артема Ситника.

 

Антикорупційний Форум Львівщини продовжує працювати над конструктивним впровадженням антикорупційних реформ та готовий до співпраці заради запобігання корупційним ризикам у нашому регіоні.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *