Антикорупційний Форум Львівщини підтримує позицію ЄС, TI Ukraine та інших профільних ГО і виступає проти декриміналізації статті ККУ про “незаконне збагачення”

 

2

фото: https://www.unian.ua/politics/2062856-vidsogodni-v-ukrajini-nabuv-chinnosti-zakon-pro-konstitutsiyniy-sud.html

 

Антикорупційний Форум Львівщини солідарний з позицією ЄС та інших антикорупційних організацій та виступає проти декриміналізації статті ККУ про “незаконне збагачення”, оскільки, це підриває і нівелює антикорупційну реформу в Україні. Скасуванням через Конституційний суд статті «незаконне збагачення» офіційно заявлено, що з корупцією в Україні будуть не боротись чи запобігати. Корупцію будуть легалізувати, бо це не тільки руйнує прогресивну систему е-декларування, а й легалізовує усі майнові крадіжки за останні 3 роки.

Юрій Луценко, лютий 2015 року: «Цей закон є одним із ключових для виконання вимог Майдану по реальній боротьбі з корупцією. Він розроблений в річищі західного, європейського підходу: про те, що головне не тільки покарати корупціонера, але і конфіскувати награбоване ним майно».

Юрій Луценко, лютий 2019 року: «Юристи називають такі статті “мертвими”, такими тобто тими, які не можна застосувати на практиці… наш фантастичний Комітет з антикорупційної діяльності підготував текст, який не відповідає практиці юридичного застосування».

ЄС вже розгромив «аргументи» проти «незаконного збагачення». Антикорупційна ініціатива EUACI, найбільша програма технічної допомоги ЄС в боротьбі з корупцією в Україні: «У конституційному поданні не досліджуються сутність та релевантність відповідних правових принципів щодо норми Кримінального кодексу, яка заперечується, а також не проводиться поглиблений аналіз відповідної прецедентної практики Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ) або іноземної конституційної практики. Можна стверджувати, що конституційне подання також неправильно тлумачить правову норму Кримінального кодексу. З конкретного формулювання злочину незаконного збагачення в Україні та судової практики ЄСПЛ і конституційних судів інших держав випливає, що стаття 368-2 КК не порушує презумпцію невинуватості».

Посилання на позицією ЄС: https://www.eurointegration.com.ua/news/2019/02/27/7093377/

 

Підтримуємо позицію Transparency International Ukraine щодо неприйнятної декриміналізації статті про незаконне збагачення, що зводить нанівець усі антикорупційні зусилля останніх років.

“Декриміналізація незаконного збагачення означатиме повну амністію для абсолютно всіх посадовців із сумнівними статками, а отже — практично нівелює всю антикорупційну реформу в Україні.

Таке рішення Конституційного Суду, йдеться у заяві, призведе до закриття щонайменше 50 справ щодо ймовірного незаконного збагачення топ-посадовців, які наразі розслідує НАБУ, а також до закриття проваджень щодо всіх справ, які наразі слухаються в судах.

Більше того, всі суб’єкти е-декларування отримають індульгенцію на сумнівні статки, набуті протягом останніх двох із половиною років, після введення в дію відповідальності за незаконне збагачення в чинній редакції.

Рішення про неконституційність цієї статті Кримінального кодексу матиме зворотну дію в часі. Цілком законними можуть виявитися статки чиновників, вартість яких на мільйони гривень перевищує офіційні доходи цих державних службовців.

Скасування відповідальності за незаконне збагачення руйнує концепцію е-декларування посадовців. Система декларування перетвориться із механізму викриття корупційних статків та ініціювання притягнення до відповідальності на систему інформування населення про збагачення чиновників.

За відсутності відповідальності за незаконне збагачення чиновники декларуватимуть розкішні статки без жодного остраху та без жодних юридичних наслідків.

Декриміналізація незаконного збагачення порушує міжнародні зобов’язання України та може призвести до припинення співпраці з МВФ. Правила МВФ передбачають відмову у фінансуванні програми з країною, яка порушила будь-яке з важливих зобов’язань попередніх років, навіть у разі повного виконання поточних зобов’язань.

TI Наголошує також на відсутності юридичних підстав вважати злочин незаконного збагачення неконституційним та таким, що порушує презумпцію невинуватості. “Тягар доведення злочину незаконного збагачення лежить на стороні обвинувачення. Так, для кваліфікації діяння за статтею 3682 ККУ прокуратура повинна буде довести наявність усіх елементів відповідного складу злочину”.

Водночас, йдеться у заяві, навіть якби положення статті 3682 Кримінального кодексу України обмежувало дію принципу презумпції невинуватості, це не мало б перешкоджати криміналізації незаконного збагачення та притягненню до кримінальної відповідальності осіб, які збагатилися незаконно.

TI пояснює, що практика Європейського суду з прав людини (рішення у справі Салабіаку проти Франції) доводить, що у випадку, якщо йдеться про важливі суспільні інтереси, а право особи на захист є забезпеченим, кримінальне право допускає розумне та пропорційне припущення щодо певного факту чи права.

Варто нагадати, що редакція статті 368-2 Кримінального кодексу щодо відповідальності за незаконне збагачення відповідає Конвенції ООН проти корупції, яку Україна ратифікувала у 2006 році”.

Оригінал заяви TI: https://ti-ukraine.org/news/nekonstytutsijnist-nezakonnogo-zbagachennya-oznachatyme-amnistiyu-dlya-vsih-posadovtsiv/?fbclid=IwAR0NydPyQnxTckBfz__IA_87J9xDU9HPiQ8WzEDVhkOdWYnZiYU4W6GNNaQ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *