Остаточні вимоги до органів державної влади від ГР “Стоп Лісоцид”

Президенту України

Порошенку П.О.

Голові Верховної Ради України

Парубію А.В.

Прем‘єр-міністру України

Гройсману В. Б.

Міністру екології та природніх ресурсів України

Семераку О.М.

Генеральному прокурору України

Луценку Ю. В.

Голові Державного агентства лісових ресурсів України

Юшкевич Х.В.

Голові Львівської обласної ради

Ганущину О.О.

Голові Львівської державної адміністрації

Синютці О.М.

Депутатам Львівської обласної ради

 

 

КОЛЕКТИВНЕ ЗВЕРНЕННЯ ТА ВИМОГИ ГРОМАДСЬКОГО РУХУ

«СТОП ЛІСОЦИД»

 

Опираючись на статті 5, 13, 50 Конституції України, статтю 1 Лісового кодексу України та посилаючись на Орхуську конвенцію й резолюцію Генеральної асамблеї ООН про Всесвітню Хартію природи, ми заявляємо про системне порушення екологічних прав на безпечне довкілля українців у Львівській області.

Неощадна і позбавлена належного нагляду вирубка лісів державними й комунальними лісовими господарствами області  призводить до важких соціально-економічних та антропогенних наслідків, спричиняючи стрімку деградацію природних ландшафтів Львівської області та призводячи до зникнення рідкісних видів тварин та рослин. Ми повсюдно спостерігаємо стрімке зниження складу площ та якості  лісових масивів, починаючи від південних районів Львівщини й Карпатських схилів до північних районів. Особливо важка ситуація у лісах Старосамбірського, Буського, Сколівського, Турківського, Стрийського та Жидачівського районів.

Натомість численні звернення місцевих громад, органів самоврядування, громадських організацій, еко-волонтерів щодо різноманітних лісопорушень не отримали належної реакції як від правоохоронців, так і від відповідних державних служб й українського уряду.

До того ж, значна більшість кримінальних проваджень, що стосуються незаконної вирубки лісу, порушень при транспортуванні, підробки лісовпорядних документів  залишаються без кінцевого судового рішення й реальної відповідальності винуватців. Йдеться наперед про порушення, що призвели до значних збитків скарбниці держави та довкіллю.

На жаль, суттєво не змінили стан справ й «круглі столи» чи інші подібні акції, що ініціювала Львівська обласна рада та Львівська державна адміністрація. Переважно обіцянки залишились на папері.

Оскільки практично вичерпались легальні методи впливу на ситуацію у лісовому секторі, а державні і правоохоронні структури довели свою низьку спроможність, залишається лише один дієвий інструмент – право на акцію громадської непокори й інші легітимні дії. Це право гарантує нам Конституція України (ст. 5) та історично-правовий прецедент, що відбувся три роки тому – Революція Гідності.

 

Серед основних вимог громадського руху:

–  Думка громади – насамперед. Запровадження механізму дієвих громадських слухань у місцевих радах. Відтак, без її позитивного рішення  неможливо затвердити річний план вирубки, об‘єм заготівлі, місця вирубки тощо.

–  Повна заборона суцільних рубок (як санітарних так і головного користування) та повноцінне впровадження вибіркової системи рубок.

–  Продовження мораторію на вивіз будь-якої необробленої деревини з України. Пріоритет – український виробник, що виготовляє продукт з високою доданою вартістю, а не постачальники сировини. Це вимушене обмеження повинне діяти принаймні поки не зміняться принципи господарювання.

–  Нові обличчя біля керма. Звільнення (притягнення до кримінальної відповідальності керівників обидвох обласних управлінь – «Галсільліс» та держлісгосп за свавілля, масові порушення законодавства у сфері лісозаготівель підприємствами, які очолюють) та повний аудит діяльності підприємств. Завдяки роботі активістів порушено сотні кримінальних проваджень щодо їх роботи.

–  Чесні конкурси. Призначення керівників лісових господарств на основі відкритих конкурсів із залученням представників місцевої  громади.

–  Розподіл повноважень. Виведення з-під підпорядкування Державної агенції лісових ресурсів України лісопатологічну службу, представлену ВО «Укрлісозахист», та лісовпорядну службу, представлену ВО «Укрдержліспроект».

–  Прописання в законодавстві чітких механізмів адміністративної та кримінальної відповідальності за порушення правил господарювання: порушення правил ведення лісозаготівельних робіт, зміна фактичного об‘єму деревини, класифікації і сортності деревини на лісосіці; зміна меж і площі лісосіки; праця на лісосіці неспеціалізованих бригад;  порушення під час проведення аукціонів на біржах реалізації деревини.

–  Обізнані силовики. Фахові навчання для правоохоронних структур у сфері лісових правопорушень.

–  Прозорі торги. Продаж лісу виключно через систему Prozorro.

–  Чіткі звіти про нові засадження. Звіт з кошторисами закупленого молодняка й виконання робіт щодо засаджень та повідомлення координат розташування  площ засаджень.

–  Відкриті дані. Повний публічний доступ до  квартально-видільної сітки, планів лісонасаджень, таксаційних описів та інших матеріалів лісовпорядкування.

–  Обмеження рубок у ділянках лісу, які:

а) мають важливе рекреаційне чи суспільне  значення (навіть якщо не входять до природо-заповідного фонду),

б) опинились на межі екологічного лиха через надмірні плани заготівель деревини у попередні роки.

–  Завершення розробки і оптимізація кадастрової карти лісових ресурсів України.

–  Виведення з тіні. Встановлення жорстких строків легалізації «сірих» лісопилорам області. Завдяки цьому буде легше простежити за вирубками та проконтролювати роботу господарств лісової галузі.

Якщо ці вимоги проігнорують і до лютого 2017 року не буде суттєвих позитивних зрушень у лісовому секторі області, наші активісти та однодумці розпочнуть акцію спротиву на місцях, включно із блокуванням роботи окремих лісгоспів.

Відповідь на звернення та хід виконання просимо надсилати на адресу: lisotsyd@gmail.com

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *